to the better...

Sõiduauto Mersedes-Benz 220 SE, 1960.a.väljalase sattus meie juurde väliselt mitte halvas seisus. Olid säilinud kõik kromeeritud detailid, käivitus mootor, töötasid pidurid ja elektriseadmed.

Arja sistem OÜ tel/fax 6 553 365   Kotka 11, Tallinn
e-mail:info@arja.ee

renoveerimise ajalugu I

Mersedes-Benz 220 SE, 1960.a. väljalase

Esialgselt oli planeeritud värskendada selle väljanägemist, värvida, teha TÜ kõigile süsteemidele ning alustada ekspluatatsiooni. Kuid selgus, et Saksamaal (seal, kus see oli ostetud) seda lihtsalt valmistati müügiks. Klaaskanga ja pahtli abil oli paigatud kere läbimädanenud augud, oli teostatud värvimine, löödi läikima ning sõiduauto oli müüdud.

Plaanid muutusid. Otsustati viia läbi täisrenoveerimine (mitte segi ajada restaureerimisega, mille puhul kindlalt on vajalik kõikide originaaldetailide säilitamist).

Sõiduauto oli karkassini, lahtivõetud, kaasati appi puidu-, kromeerimise-, naha- ja vaipkatetealaste renoveerimiste spetsialiste. Kõik kummitihendid vajasid asendust.

Kere samuti vajas välisdetailide kapitaalremonti. See oli puhtaks tehtud praktiliselt metallpinnani pahtlist, värvist ja roostest.

Kõik tiibade võlvid, läved ning mõned esitiibade kandetalade detailid oli vaja käsitsi valmistada sabloonide alusel. Vasak esitiib oli vaja vahetada 2/3 ulatuses. Peale selle olid kõrvaldatud riketega fragmendid ning paigaldatud uued.

Kõik detailid olid töödeldud rooste redutseerijaga ja erikruntidega. Keevitusliited olid läbijoodetu erikoostisega. Need ettevalmistustööd võtsid kolm kuud aega.

Kogu selle aja jooksul spetsialistid-viimistlejad teostasid salongi puit-, kroom- ja nahkosade ning välisdekoori remonti.

Et kontrollida peale remonti detailide ühendumist, kere oli kokkupandud, taielikult. Loplik sobitamine vottis veel ühe nadala. Saabus aeg ettevalmistada kere värvimiseks.

Sellel etapil hakkasime me kahetsema, et algusest peale kerele liivapesu ei teinud, sest tekkis kokkusobimatus vanade värvimisvahentite ja nende vahel, mida kasutab Arja Sistem (e. Du Pont). Nüüd oli vaja kere epoksükruntidega katta. Seda tuli teha kolm korda kolme nädalaste vahedega. Viimaks õnnestus peatada vanade kihtide paisumine ja hakata tegelema otseselt värvimise ettevalmistamisega.

Veel kaks kuud põhjalikku, musta, tüütut tööd ning jõudis kätte värvimise aeg. Auto oli värvitud mitmes etapis. Detailid, siis lakeerimine, siis lihvimine. Tulemus rahuldas meid ja tellijat, aga rõõm lõppes päris ruttu, sest nüüd oli vaja äärmusliku täpsusega paigaldada kohale kõik detailid. Kere kokkupaneku nädal tundus ühe päevana. Kõik detailid on nüüd kohal, vahemikud korrastatud ja enne hunnikus olnud detailid paistsid nüüd auto moodi.

Nüüd tuli aeg see kere täita. Akende, kroomdetailide (ja neid oli rohkem kui 500), puuplaatide, auto salongi sissevoodri, vaipade ja istmete paigaldamine koos kinnitusosade valmistamisega ja seadmete kontrollimisega võttis veel 1.5 kuud.

Nüüd ongi see suur töö lõpule viidud. Hiigelsuur aja-, närvi- ja rahakulu leidis oma kehastuse selles ülikenas tehnikanäidises. See üliharuldane (neid on jäänud vaid üksikud eksemparid, üks nendest kaunistab Jordaania kuninga kollektsiooni) autoajaloo näidis hakkas jälle särama oma ürgsel kujul.

Ootame Teie komentaare, tellimusi emailil: info@arja.ee

Design: alexsite@hot.ee

Arja sistem OÜ tel/fax 6 553 365   Kotka 11, Tallinn
e-mail:info@arja.ee